werkwoordenschijf

Werkwoordenschijf

Met dit handige werkwoordenspel kun je op een leuke manier de Spaanse werkwoorden oefenen. Het spel bestaat uit drie schijven.
Op de ene kant staat de Nederlandse vervoeging en op de andere de Spaanse. Elke schijf bevat 5 werkwoorden. Alle mogelijke vervoegingen in de tegenwoordige tijd komen langs. Wil je meer tips over hoe je de schijven in een spelsituatie kunt gebruiken, klik dan hier.

ISBN: 978-90-812065-7-0

Kwartetspel

Met dit prachtige kwartetspel kunnen kinderen, maar ook volwassenen op een leuke manier Spaans oefenen. Het kwartetspel is helemaal in het Spaans. Maar de plaatjes spreken voor zich, dus zelfs als je nog helemaal geen Spaans spreekt, kun je er wat van leren.

Het spel hoort bij de methode, maar het kan als los spel gewoon gespeeld worden. Wel zien we onze vrienden Zorro en Elena weer langskomen.

Er zijn voor dit kwartet ook nieuwe plaatjes gemaakt. Zorro zit nu op de fiets en hij eet met zijn tweelingbroer een ijsje! We hebben de kunstenaar Giorgi Shengelia bereid gevonden deze nieuwe illustraties erbij  te maken.

ISBN 978-90-812065-6-3

queguay-doosje-kwartetspel
queguay-doosje-kind

Hablar por los codos 8+    (Kletskaarten)

Hablar por los codos para niños is een laagdrempelig spel waarbij kinderen worden gestimuleerd om Spaans te spreken. Hablar por los codos betekent ook lekker kletsen. Op de kaarten staan woorden waartussen de kinderen moeten kiezen. Over deze keuzes praten de spelers vervolgens. Bij beginners volstaat het om in het Spaans te vragen wat iemand kiest en waarom.

Bij kinderen die al beter spreken kunnen de vragen leiden tot een gesprek over het onderwerp. De onderwerpen zijn toegespitst op de interesses van kinderen: sport, vrienden, dieren, familie, computeren, vakantie, muziek etc.

Het spel kan al met twee spelers gespeeld worden. Er is geen maximum aantal spelers, maar het is niet handig om meer dan 6 spelers te hebben, als iedereen aan de beurt wil komen. Het spel kan net zolang gespeeld worden als men wil.

• Doel van het spel: spreekvaardigheid bevorderen
• Vanaf 2 spelers
• Leeftijd: 8+
• Speeltijd: 5 – 30 minuten

ISBN 978-90-812065-0-1

Hablar por los codos 16+    (Kletskaarten)

Hablar por los codos para jóvenes y adultos is een eenvoudig spel waarbij de spelers worden gestimuleerd om Spaans te spreken. Op de kaarten staan woorden waartussen je moet kiezen. Over deze keuzes praten de spelers vervolgens. Bij beginners volstaat het om in het Spaans te vragen wat iemand kiest en waarom.

Bij spelers die al verder zijn kunnen de vragen leiden tot een gesprek over het onderwerp. De onderwerpen zijn uitgezocht omdat ze tot discussie kunnen leiden; het gaat vaak over morele kwesties. Er zitten ook open vragen bij, die in het Spaans moeten worden beantwoord.

• Doel van het spel: spreekvaardigheid bevorderen
• Vanaf 2 spelers